محل تبلیغات شما
رنانی:
مسئله‌ ما مسئله ن است. مشکلات ما ناشی از نبود ن توانمند در جامعه است. ما ن توانمند برای حرکت در مسیر توسعه نداریم و لازمه این حرکت، نفت، میزان هوش و مسائلی از این دست نیست. بسیاری از کشورهای توسعه یافته‌ امروزی نه ضریب هوشی بالایی دارند و نه نفت!
اگر کشوری ن توانمند داشته باشد، سرمایه، قدرت و توسعه را با خود به همراه می‌آورد. در صورتی که در نبود این چنین نی، حتی دموکراسی نیز عامل تخریب می‌شود.
اگر کشوری ن توانمند داشته باشد، سرمایه، قدرت و توسعه را با خود به همراه می‌آورد. در صورتی که در نبود این چنین نی، حتی دموکراسی نیز عامل تخریب می‌شود.
توجه داشته باشید که نرخ مشارکت به آن بخش از نی اشاره دارد که برای فعالیت‌های اجتماعی و حضور در عرصه‌های مختلف به جستجو و فعالیت پرداخته‌اند، نه اینکه ااما شاغل باشند و صرفاً برای حضور اجتماعی، اقتصادی و . از خانه بیرون آمده‌اند.
البته بعضی باورهای مردانه بر این موضوع مؤثر بوده است، مثل این که مردان ما دوست دارند، دخترشان یا همسرشان تحصیل کرده اما خانه دار باشد. اما مشکل اصلی اینجاست که ما تنها تلاش می‌کنیم ن تحصیل کرده داشته باشیم، آن‌ها تحصیل می‌کنند اما توانمند نیستند.
ما در ایران کودکی نداریم. در حالی که کودکی مهم‌ترین بخش زندگی، برای پرورش یک فرد توانمند است. ما کودکان ناتوانی هستیم که بزرگ شده‌ایم. رییس، مدیر و دانشمند شده‌ایم اما هنوز کودکی هستیم که توانمند نیست. از طرفی نقش مادر در این مورد بسیار مهم و حیاتی است. اگر در خانه‌ای مادر توانمند نباشد ااما کودکان توانمند رشد نخواهند کرد.
3 تا 7 سالگی مهمترین دوره‌ سنی است. چرا که اگر اساس و پایه‌ توانمندسازی در این دوره شکل گرفت، در دوره دبستان نیز تکمیل می‌شود و این در حالی است که مادران ما بعد از دوران شیرخواری و اطمینان خاطر از طی کردن برخی مسائل سلامت جسمی و خوراک کودک و یا پوشاک، او را به حال خود رها می‌کنند.
از طرفی برخی مادرها نیز که تلاش می‌کنند به رشد شخصیت کودک کمک کنند، با روش‌های اشتباه مثل یاد دادن زبان انگلیسی یا حفظ قران و یا روش‌هایی از این دست کودکی بچه را از بین می‌برند. بچه‌ها حافظه نیستند، بچه‌ها گلوله‌های سرمایه هستند و اگر مادران ما کودکان خود را درست تربیت کنند، ما به توسعه دست پیدا خواهیم کرد.
آموزش در این سن کمکی به شکل گیری شخصیت کودک نمی‌کند، در کشورهایی مثل فنلاند کودکان تا پایان دوره‌ دبستان تنها زندگی کردن را یاد می‌گیرند. آنها با خود به جای کتاب بالش به مدرسه می‌برند، برای آن که هر زمان احساس نیاز کردند بخوابند! آنها درسی آموزش نمی‌بیند و مشق و تکلیف ندارند.
اگر بخواهیم بدانیم، کشوری توسعه یافته است یا خیر، نیازی نیست محصولات مصرفی، جاده‌ها و یا کارخانه‌های آن کشور را بررسی کنیم؛ باید ببینیم در دبستان‌ها و خانه‌های این کشور، آیا کودکانی با توانایی گفت‌وگو کردن، پرتحرک، پرسشگر، تنوع طلب، ناقد و نقد پذیر، صبور، روادار و ریسک پذیر وجود دارد یا خیر.
از معضلات بزرگ ما ایرانی‌ها ناتوانی در گفت‌وگو و مناظره است. امروز اگر توانایی نقد حاکمان را نداریم، به خاطر این است که توانایی گفت‌وگو نداریم. آدم‌های خلاق، کارآمد و کارآفرینی داریم که به علت نداشتن این توانایی، تعامل مثبت نداشته و در عمل شکست می‌خورند. این مشکلات ناشی از گرفتاری‌های دوران کودکی است.
برای آن که بدانیم کشوری معیارهای توسعه خواهی دارد یا خیر، باید دید، آیا حاضر است 20 سال برای ارتقا کودکان و مادران سرمایه گذری کند یا خیر؟
امروز دولت ما برای سرمایه گذاری عظیم در این رابطه توانایی کافی ندارد. پس باید خودمان و به ویژه ن، خود در خانواده و نهادهای اجتماعی برای حرکت در این مسیر تلاش کنند.
دو مورد، لبه‌های توسعه محسوب می‌شوند؛ توانایی گفت‌وگو و صبر. نقطه‌ شروع از توانایی گفت‌وگو آغاز می‌شود. باید این توانایی را در خانه، بین اعضای خانواده، محله‌ها، نهادهای اجتماعی و پرورش دهیم. باید در حوزه‌ بسط گفت‌وگو میان ن سرمایه گذاری کنیم.
اگر 30 سال در این مسیر به طور مداوم تلاش کنیم، نسل بعدی یا دو نسل بعد از ما نسل توانمندی خواهد بود. توانمندی ن را باید بهبود بخشیم وگرنه چرخ بر همان روش سابق خواهد چرخید.
خانواده‌ها به تنهایی نمی‌توانند با این مشکل برخورد کنند و نهادهای اجتماعی و فعالین در عرصه‌های مختلف ن نقش موثری در این بین خواهند داشت. من از ن فعال در حوزه‌های مختلف ن می‌خواهم که برای زیست مؤثر اجتماعی تلاش کنند. وجود کسی که اطلاعات خوبی در این زمینه‌ها داشته باشد نیز به عنوان مربی و هدایت‌گر می‌تواند، تأثیر مثبتی در این گونه جلسات و فعالیت‌ها داشته باشد.
پس توسعه پایدار، وابسته به وجود ن توانمند است، و برای داشتن ن توانمند در جامعه باید توانایی گفت‌وگو را پرورش دهیم که این مهم، تلاش نهادهای اجتماعی را طلب می‌کند.

داستان فردوسی پور و کسانی که شیرینی لحظات هر چند کوتاه را هم از مردم دریغ کردند.

مطالب مهم در سایت مدیریت استراتژیک

مطالب مهم در سایت مدیریت منابع انسانی

ن ,توانمند ,توسعه ,توانایی ,گفت‌وگو ,داشته ,در این ,ن توانمند ,توانایی گفت‌وگو ,نهادهای اجتماعی ,اجتماعی و ,عامل تخریب می‌شود ,داشته باشد، سرمایه، ,توانمند داشته باشد، ,ن توانمند داشته

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

بانک مقالات و طرح های توجیهی وبلاگ طرفداران شادمهر عقیلی arporfilin Lenore's blog کلنو دیار من بیمه sos و بیمه های عمرو اشخاص و بیمه مسئولیت و بیمه باربری John's info مطالب اینترنتی مدیتیشن عرفان کهن stenunohun